نخستین جشنواره ملی جوان، کارآفرینی و گردشگری لارستان

اندازه فونت :
2019/08/31

همزمان با افتتاح رصدخانه بزرگ لارستان به همت خیر نیک اندیش مرحوم جعفریان لاری و شهرداری لار به عنوان متولی و موسسه بیکران هستی به عنوان هیات امنا، طراح و بهره بردار در تاریخ های ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه ۹۷ موسسه مردم نهاد بیکران هستی و اداره ورزش و جوانان لارستان موفق به برگزاری نخستین جشنواره ملی جوان ، کارآفرینی و گردشگری لارستان شدند. این برنامه با طرح موسسه بیکران هستی و اختصاص بودجه طرح ملی سمن ها در وزارت ورزش و جوانان با دعوت از نخبگان کارآفرین سراسر کشور از تمام استان ها به میزبانی لارستان برگزار گردید. مهندس تندگویان، معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، آل اسحاق مدیر کل طرح های ملی جوانان، کامیاب مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان فارس، رضایی معاونت جوانان اداره ورزش و جوانان استان فارس، و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی در این دو ویژه برنامه حضور داشتند که به زعم همگان به بهترین نحو ممکن برگزار شد و بهترین دستاوردها را نصیب شهرستان و کارآفرینان مدعو و میزبان نمود. هدف از این جشنواره ملی الگو پذیری نخبگان دعوت شده از سمن های سراسر کشور از جوانان کارآفرین لارستان با کمترین امکانات موجود و همچنین تشویق کارآفرینان لارستانی و ترغیب سرمایه گذاران منطقه جهت سرمایه گذاری در این حوزه ها و ارتباط گیری و هم افزایی سمن ها با یکدیگر در کنار برگزاری دوره های کارآفرینی و بازدید های گردشگری و صنعتی و بوم گردی در شهرستان بوده است مانند موزه سنگ آسانا، گنبدهای نمکی کرمستج، اماکن تاریخی شهر قدیم لار شامل بازار قیصریه، باغ نشاط، موزه آقا، مسجد چهار برکه و…، رصدخانه لارستان، و برخی نقاط دیگر که با بهترین رضایت خاطر بازدیدکنندگان به پایان رسید. به پیشنهاد و قول مساعدت مهندس تندگویان مقرر گردید دبیرخانه مجمع خیرین جوانان در لارستان مستقر شود. همچنین دبیرخانه دائمی کارآفرینی و گردشگری جوانان در لارستان مستقر شود و بودجه سالیانه تعلق گیرد. و قول مساعدت در فاز دوم رصدخانه لارستان که از دیگر نتایج این جشنواره ملی محسوب می گردد.

مدیریت موسسه بیکران هستی قدردان تمام زحمات خستگی ناپذیر تیم علمی و اجرایی در این جشنواره می باشد و به شرح زیر معرفی می گردد:

تیم علمی و اجرایی: مهندس فرزاد قناعت پور، خانم عشرت جهاندیده، خانم نرگس شکفته، خانم فاطمه ارزانی، خانم زهرا تفضلی، خانم مهندس عالیه رفعت حقیقی، خانم مریم مهرپویا، آقای دکتر علی نخبه الفقهایی، آقای ابوذر سوری، آقای محسن زارع، آقای مجید حجتی، آقای مهندس سعید محبی، خانم مینا زمانی

دبیران اجرایی: محسن منتظری، مجتبی منتظری

ناظر هماهنگ کننده: محمدحسن طیبی

 

dav

dav

dav